| SAĞLIK TESİSİNİN İSMİ | BAŞVURU TARİHİ | BAŞVURU NUMARASI | KARAR TARİHİ | KARAR SAYISI | KURUL KARAR ÖZETİ | 
| Edirne Sultan 1. Murat
            Devlet Hastanesi | 
 04.01.2019 | 
 2019-785 | 
 25.02.2019 | 
 
 2019-1 | Hasta Hakları Yönetmeliğinin 6.
            Maddesi gereğince “Adalet ve
            Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma ” kapsamında sağlık hizmetinden
            ihtiyaçlarına uygun olarakfaydalanmahakkınıkullandığıanlaşıldığındanhastahakkıihlaliolmadığına oybirliği
            ile karar verilmiştir. | 
| EdirneSultan1. Murat Devlet | 28.01.2019 | 2019-6662 | 25.02.2019 | 2019-2 | Başvuru sahibinin ve şikayete konu olan hekimin
            konuşmalarına tanık başka bir kişi olmadığı için
            değerlendirme dışı olarak kabul edilmiştir. | 
| Edirne
            Uzunköprü Devlet Hastanesi | 
 04.02.2019 | 
 2019-8346 | 
 25.02.2019 | 
 
 2019-3 | Hasta Hakları Yönetmeliğinin 6.
            Maddesi gereğince “Adalet ve
            Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma ” kapsamında sağlık hizmetinden
            ihtiyaçlarına uygun olarakfaydalanmahakkınıkullandığıanlaşıldığındanhastahakkıihlaliolmadığına oybirliği
            ile karar verilmiştir. | 
| Edirne Özel
            Keşan Hastanesi | 
 
 09.04.2019 | 
 
 2019-27663 | 
 
 29.04.2019 | 
 
 2019-4 | Hasta Hakları Yönetmeliğinin 6.
            Maddesi gereğince “Adalet ve
            Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma ” kapsamında sağlık hizmetinden
            ihtiyaçlarına uygun olarakfaydalanmahakkınıkullandığıanlaşıldığındanhastahakkıihlaliolmadığına oybirliği
            ile karar verilmiştir. | 
| 
 
 
 
 Edirne
            Uzunköprü Devlet Hastanesi | 
 
 
 
 
 
 
 29.04.2019 | 
 
 
 
 
 
 
 2019-33483 | 
 
 
 
 
 
 
 20.05.2019 | 
 
 
 
 
 
 
 2019-5 | Hasta Hakları Yönetmeliği’ nin 42/A maddesinde belirtilen “Hastanın
            Uyması Gereken Kurallar” başlığı altında bulunan “d) İlgili mevzuata göre öncelik tanınan
            hastalar ile diğer hastaların ve personelin 
            haklarına  saygı  gösterir. ”  bendine  uygun davranmadığı ve yine yönetmeliğin “Tedaviyi Reddetme ve Durdurma” başlıklı
            “Madde 25- Kanunen zorunlu olan haller dışında ve doğabilecek olumsuz
            sonuçların sorumluluğu hastaya ait olmak üzere; hasta kendisine uygulanması
            planlanan veya uygulanmakta olan tedaviyi reddetmek veya durdurulmasını istemek
            hakkına sahiptir. Bu halde, tedavinin uygulanmamasından doğacak sonuçların
            hastaya veya kanuni temsilcilerine veyahut yakınlarına anlatılması ve bunu
            gösteren yazılı belge alınması gerekir. Bu hakkın kullanılması, hastanın
            sağlık kuruluşuna tekrar müracaatında hasta aleyhinekullanılamaz.”neistinadenkendiisteğiiletedavisinisonlandırdığı anlaşıldığından
            hasta hakkı ihlali olmadığına oybirliği ile karar verilmiştir. | 
| EdirneUzunköprü 
 Devlet Hastanesi | 
 07.05.2019 | 
 2019-35827 | 
 20.05.2019 | 
 2019-6 | Hasta Hakları Yönetmeliğinin 6. Maddesi gereğince
            “Adalet ve Hakkaniyete Uygun    Olarak   
            Sağlık    Hizmetlerinden    Faydalanma ”    kapsamında sağlık hizmetindenfaydalandığıanlaşıldığındanhastahakkıihlaliolmadığınaoybirliğiile | 
| Edirne Sultan 1. Murat
            Devlet Hastanesi | 
 10.06.2019 | 
 2019-42390 | 
 17.06.2019 | 
 2019-7 | Hasta Hakları Yönetmeliğinin 6. Maddesi gereğince
            “Adalet ve Hakkaniyete Uygun    Olarak   
            Sağlık    Hizmetlerinden    Faydalanma ”    kapsamında sağlık hizmetindenfaydalandığıanlaşıldığındanhastahakkıihlaliolmadığınaoybirliğiile | 
| EdirneUzunköprü 
 Devlet Hastanesi | 
 30.05.2019 | 
 2019-41899 | 
 17.06.2019 | 
 2019-8 | Hasta Hakları Yönetmeliğinin 6. Maddesi gereğince
            “Adalet ve Hakkaniyete Uygun    Olarak   
            Sağlık    Hizmetlerinden    Faydalanma ”    kapsamında sağlık hizmetindenfaydalandığıanlaşıldığındanhastahakkıihlaliolmadığınaoybirliğiile | 
| EdirneUzunköprü 
 Devlet Hastanesi | 
 30.05.2019 | 
 2019-41892 | 
 17.06.2019 | 
 2019-9 | Hasta Hakları Yönetmeliğinin 6. Maddesi gereğince
            “Adalet ve Hakkaniyete Uygun    Olarak   
            Sağlık    Hizmetlerinden    Faydalanma ”    kapsamında sağlık hizmetindenfaydalandığıanlaşıldığındanhastahakkıihlaliolmadığınaoybirliğiile | 
| Edirne Sultan 1. Murat
            Devlet Hastanesi | 
 19.06.2019 | 
 2019-45159 | 
 01.07.2019 | 
 2019-10 | Hasta Hakları Yönetmeliğinin 6. Maddesi gereğince
            “Adalet ve Hakkaniyete Uygun    Olarak   
            Sağlık    Hizmetlerinden    Faydalanma ”    kapsamında sağlık hizmetindenfaydalandığıanlaşıldığındanhastahakkıihlaliolmadığınaoybirliğiile | 
| Edirne Sultan 1. Murat
            Devlet Hastanesi | 
 19.06.2019 | 
 2019-45158 | 
 01.07.2019 | 
 2019-11 | Hasta Hakları Yönetmeliğinin 6. Maddesi gereğince
            “Adalet ve Hakkaniyete Uygun    Olarak   
            Sağlık    Hizmetlerinden    Faydalanma ”    kapsamında sağlık hizmetindenfaydalandığıanlaşıldığındanhastahakkıihlaliolmadığınaoybirliğiile | 
| Edirne Sultan 1.
            Murat Devlet Hastanesi | 05.07.2019 | 2019-49727 | 16.07.2019 | 2019-12 | Başvuru
            sahibinin Hasta Hakları Yönetmeliği’ nin 42/A Hastanın Uyması Gereken
            Kurallar Başlıklı 42/A maddesinin “a) Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve
            uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi
            ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket eder.” Bendine uygun
            davranmadığı ve 2008/4 sayılı
            genelgeyi ihlal ettiğiayrıcaacil servise gelişinden itibaren şikayetine
            yönelik tüm tedavi işlemlerinin yapıldığı, bu haliyle Hasta Hakları
            Yönetmeliğinin 6. Maddesi gereğince “Adalet ve Hakkaniyete Uygun Olarak
            Sağlık Hizmetlerinden Faydalanma” kapsamında sağlık hizmetinden
            faydalandığı anlaşıldığından hasta hakkı ihlali olmadığına oybirliği ile
            karar verilmiştir. | 
| Edirne Özel Trakya
            Hastanesi | 18.07.2019 | 2019-52836 | 02.08.2019 | 2019-13 | Başvuru sahibi
            radyoloji hekimi tarafından önerilen görüntüleme yöntemini kabul etmeyerek
            başka bir sağlık kuruluşunu tercih ederek Hasta Hakları Yönetmeliği’ nin
            “Sağlık Kuruluşunu Seçme ve Değiştirme başlıklı Madde 8- Hasta; tabi olduğu mevzuatın öngördüğü
            usül ve şartlara uyulmak kaydı ile, sağlık kurum ve kuruluşunu seçme ve
            seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetinden faydalanma hakkına
            sahiptir.” hakkını kullandığı,  bu
            nedenle hasta hakkı ihlali olmadığına oybirliği ile karar verilmiştir.   | 
| Edirne Sultan 1.
            Murat Devlet Hastanesi | 15.08.2019 | 2019-59475 | 09.09.2019 | 2019-14 | Hasta Hakları Yönetmeliğinin 6. Maddesi gereğince
            “Adalet ve Hakkaniyete Uygun    Olarak   
            Sağlık    Hizmetlerinden    Faydalanma ”    kapsamında sağlık hizmetindenfaydalandığıanlaşıldığındanhastahakkıihlaliolmadığınaoybirliğiile karar verilmiştir. | 
| Edirne Özel Keşan
            Hastanesi | 29.08.2019 | 2019-63200 | 09.09.2019 | 2019-15 | Hasta
            Hakları Yönetmeliğinin 6. Maddesi gereğince “Adalet ve Hakkaniyete Uygun Olarak Sağlık
            Hizmetlerinden Faydalanma” kapsamında sağlık hizmetinden faydalandığı
            anlaşıldığından hasta hakkı ihlali olmadığına oybirliği ile karar
            verilmiştir. | 
| Edirne Özel Ekol
            Hastanesi  | 16.09.2019 | 2019-66866 | 30.09.2019 | 2019-16 | Hasta
            Hakları Yönetmeliğinin 6. Maddesi gereğince “Adalet ve Hakkaniyete Uygun Olarak Sağlık
            Hizmetlerinden Faydalanma” kapsamında sağlık hizmetinden faydalandığı
            anlaşılmış olup oybirliği ile hasta hakları ihlali olmadığına karar
            verilmiştir | 
| Edirne Özel Ekol
            Hastanesi  | 27.09.2019 | 2019-69821 | 30.09.2019 | 2019-17 | Yapılan
            başvuru ile ilgili dosya kurulda değerlendirmeye alınmış; konu, başvuru
            sahibinin beyanı, ilgili görevlilerden alınan bilgiler ve diğer belgeler ile
            mevzuatlar doğrultusunda tartışılmıştır. Konu ile ilgili dilekçe
            Müdürlüğümüze Valiliğimiz tarafından gönderilmiş olup Sağlık Hizmetleri
            Başkanlığınca bir inceleme yapılmakta ise de; konunun Hasta Hakları
            Yönetmeliği’ nin Kurulun Görevleri ve Çalışma Usul ve Esasları başlıklı “ı)
            Tıbbi hata iddialarına ilişkin başvurular kurul tarafından değerlendirilmez.”
            bendi gereğince kurul tarafından değerlendirilemeyeceğine karar verilmiştir. | 
| Edirne Keşan Devlet
            Hastanesi  | 27.09.2019 | 2019-69899 | 22.10.2019 | 2019-18 | Yapılan
            başvuru ile ilgili dosya kurulda değerlendirmeye alınmış; konu, başvuru
            sahibinin beyanı, ilgili görevlilerden alınan bilgiler ve diğer belgeler ile
            mevzuatlar doğrultusunda tartışılmıştır. Başvuru sahibi ve hekim arasında
            geçen konuşmaların tanık beyanlarıyla da sabit olmasına rağmen şikayet eden
            ve şikayet olunan arasında hasta ve hekim ilişkisi bulunmadığından hasta
            hakları kapsamında değerlendirilemeyeceği; ancak adli yargının alanına
            girdiği bu konuda hakkını arayabileceği sonucuna varılmıştır. | 
| Edirne Toplum Sağlığı
            Merkezi  | 15.10.2019 | 2019-74419 | 22.10.2019 | 2019-19 | Yapılan başvuru ile ilgili dosya kurulda
            değerlendirmeye alınmış; konu, başvuru sahibinin beyanı, ilgili görevlilerden
            alınan bilgiler ve diğer belgeler ile mevzuatlar doğrultusunda tartışılmıştır.
            Aile Sağlığı Merkezinde çalışan hekimlerin çalışma takvimleri doğrultusunda
            çalıştıkları ve belirli aralıklarla Edirne F Tipi Yüksek Güvenlikli Ceza
            İnfaz Kurumu’ nda da görev yaptıkları anlaşılmakla birlikte başvuru sahibinin
            Hasta Hakları Yönetmeliği’ nin 6. Maddesi gereği Adalet ve Hakkaniyete Uygun
            Olarak Faydalanma kapsamında sağlık hizmetinden faydalandığı anlaşıldığından
            hasta hakları ihlali olmadığına oybirliği ile karar verilmiştir. | 
| Edirne Sultan 1.
            Murat Devlet Hastanesi  | 05.11.2019 | 2019-79748 | 18.11.2019 | 2019-20 | Yapılan başvuru ile ilgili dosya kurulda
            değerlendirmeye alınmış; konu, başvuru sahibinin beyanı, ilgili görevlilerden
            alınan bilgiler ve diğer belgeler ile mevzuatlar doğrultusunda
            tartışılmıştır. Ani işitme kaybı sebebi ile 3. Basamakta tedavisi düzenlenmiş
            ve takip edilmekte olan hasta, 2. Basamak enfeksiyon hastalıkları
            polikliniğine başvurmuş olması uygun olmamakla birlikte; yanlış polikliniğe
            geldiği anlaşılmış ve hasta, ilgili hekim tarafından gitmesi gerektiği yere
            yönlendirilmiş olup başvurusundaki süreç doğru işlenmiştir. Anılan güne ait
            kamera kayıtlarının incelenmesi sonucunda; kayıtların ses kaydı içermemesi
            sebebiyle aralarında geçen konuşmalar bilinmemekle birlikte başvuruda
            belirtildiği üzere; “Densizlik ettin.” cümlesi hakaret içeren bir ifade
            olarak değerlendirilmemektedir. Başvuru sahibinin, Hasta Hakları Yönetmeliği’
            nin 6. Maddesi gereği Adalet ve Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma
            kapsamında sağlık hizmetinden faydalandığı anlaşıldığından hasta hakları
            ihlali olmadığına oy birliği ile karar verilmiştir. | 
| Edirne Keşan Devlet
            Hastanesi | 21.11.2019 | 2019-85184 | 03.12.2019 | 2019-21 | Yapılan başvuru ile ilgili dosya kurulda
            değerlendirmeye alınmış; konu, başvuru sahibinin beyanı, ilgili görevlilerden
            alınan bilgiler ve diğer belgeler ile mevzuatlar doğrultusunda
            tartışılmıştır. Başvuru sahibinin ve hastanın hekim seçme hakkını kullanarak,
            tedaviye dış merkezde devam ettiği, Keşan Devlet Hastanesi Acil servise
            başvurularında ise gerekli işlemlerin ilgili hekimlerce yapıldığı ayrıca
            hastanın hastaneye başvurduğu dönemlerde yapılan işlemlerinde herhangi bir
            eksiklik olmadığı düşünüldüğünden Hasta Hakları Yönetmeliği’ nin 6. Maddesi
            gereği Adalet ve Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma kapsamında sağlık
            hizmetinden faydalandığı anlaşıldığından hasta hakları ihlali olmadığına
            oybirliği ile karar verilmiştir. | 
| Edirne Sultan 1.
            Murat Devlet Hastanesi | 26.11.2019 | 2019-85441 | 16.12.2019 | 2019-22 | Yapılan başvuru ile ilgili dosya kurulda
            değerlendirmeye alınmış; konu, başvuru sahibinin beyanı, ilgili görevlilerden
            alınan bilgiler ve diğer belgeler ile mevzuatlar doğrultusunda
            tartışılmıştır. Başvuru sahibinin ve şikayete konu olan sekreterin konuşmalarına
            tanık başka bir kişi olmadığı için değerlendirilememekle birlikte başvuru
            sahibinin hastaneye başvurduğu dönemlerde; Hasta Hakları Yönetmeliği’ nin 6.
            Maddesi gereğince “Adalet ve Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma” hakkını
            kullandığı anlaşıldığından hasta hakkı ihlali olmadığına oybirliği ile karar
            verilmiştir |